یزدفردا : مدير جهاد كشاورزي شهرستان مهريز خسارات خشكسالي وارد شده به اين شهرستان در بخش كشاورزي را بيش از 8 ميليارد و 500 ميليون ريال در سال زراعي جاري اعلام كرد.

محمود زارع‌زاده امروز در گفتگو با خبرنگار یزدفردا اظهار داشت: اين خسارات در دو بخش كشاورزي و دامداري بوده كه در زمينه كشاورزي شامل كاهش توليد همه محصولات زراعي و باغي از جمله درختان ميوه، پسته، بادام همچنين واحدهاي گلخانه‌اي بوده است.
وي خسارات وارده به بخش كشاورزي را 5/64 درصد اعلام كرد.
زارع‌زاده خاطرنشان كرد: خسارات ناشي از كاهش توليد محصولات دامي نيز در اين شهرستان شامل 35/5 (35 مميز 5) درصد كل خسارات وارده به بخش كشاورزي و دامداري است كه اين خسارت شامل افت توليد و حذف اجباري دام‌ها از مراتع و تامين علوفه و آب بوده است.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان مهريز همچنين بيان داشت: 30 درصد از 428 رشته قنات و چشمه قنات موجود در اين شهرستان به طور كامل خشك شده و 70 درصد بقيه نيز با كاهش آبدهي 40 تا 70 درصدي مواجه شده است.
زارع‌زاده بيان داشت: ميزان خسارات ناشي از سرمازدگي بهاره به محصولات باغي كشاورزان مهريزي در سال زراعي جاري نيز تاكنون بالغ بر 5 ميليارد ريال برآورد شده است.
وي اظهار داشت: مجموع سطح زير كشت خسارت ديده بالغ در مهريز شامل 6 هزار و 190 هكتار شامل درختان پسته، بادام، گوجه و زردآلو بوده است.
وي يادآور شد: در حال حاضر 6 هزار و 700 خانوار در اين شهرستان به كشاورزي مشغول هستند كه ميزان خسارات وارد شده به آنها با توجه به نوع محصولات و مناطق مختلف شهرستان بين 25 تا 80 درصد متغيير بوده است.
شهرستان مهريز با 45 هزار نفر جمعيت در 30 كيلومتري جنوب استان يزد قرار دارد و يكي از قطب‌هاي مهم كشاورزي و دامداري به شمار مي‌رود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا